ÜLDINFO
TEENUSED
SISUKAART
KONTAKT
kompuuterdiagnostika (Bosch KTS
540 ning mehhaaniline), ostueelne
sõiduki diagnostika
DIAGNOSTIKA
ELEKTRITÖÖD
pirnide, kaitsmete vahetus, aku
laadimine, süsteemblokkide, ABS,
starterite, generaatorite vahetus ja
remont
TEHNILINE HOOLDUS
õlide, vedelike, rihmade, rullikude,
küünlade vahetus …
mootoriõli vahetuse iseteeninduse
veebilehekülg
ÕLI24
VEERMIKU REMONT
ÕHU- JA KÜTESÜSTEEMI
JAHUTUSSÜSTEEMI REMONT
klotside, ketaste, amortisaatorite,
liigendite, sillade remont
PAKIAUTO REMONT
kõik teenused on saadaval nii
sõiduautodele, kui ka
mikrobussidele ja pakiautodele
AUTOVARUOSADE MÜÜK
varuosade, õlide, vedelike müük.
Varuosade ja sõlmede paigaldamine
termostaatide vahetus, radiaatorite,
otsakute, ventilaatorite läbipesu/
remont/vahetus
vahetus, läbipesu, düüside remont,
drosselklappide puhastamine,
andurite vahetus
AGREGAATREMONT
mootori sh diiselmootori remont,
samuti transmissiooni, reduktorite
remont …
käepidemete, klaasipuhastus-
süsteemi remont, uksetihendite,
kummide vahetus
MUUD TÖÖD
TÖÖD SÕIDUKI OSTU-MÜÜGI
KORRAL
ostueelne sõidukite diagnostika,
eelarveline remont enne müüki
TUUNIMINE
chip-tuuning, turbode tuunimine
ECO-T tehnoloogia (uusimad
määrdeained, küünlade valimine,
süütesüsteemi uuendamine) …
LISAVARUSTUSE
haakekonksude, „kängururaudade“,
parkimisandurite, karterikaitse,
signalisatsiooni paigaldamine
erinevate osade remondikeevitus-
tööd: summutid, põhjad …, sh
alumiiniumi keevitamine
KEEVITUSTÖÖD
DPF FILTRITEGA SEOTUD
sundpuhastus ja/või DPF
(tahmafiltrite) eemaldamine
PAIGALDAMINE
TÖÖD
REMONT
RUS EST
2012 © RVAE.EE
„Magus paarike” – õhu- ja kütusefiltrid
Joonis 1. Skeemil on näha, kuidas õhk ja kütus läbides õhu- ja kütusefiltreid, sattuvad mootorisse,
moodustades seal mootori tööks vajaliku küttesegu.
Õhufilter
Õhufiltri ülesandeks on puhastada väliskeskkonnast sisseimetav õhk mustusest ja tolmust, suunata õhk
mootorisse ning kindlustada sellega mootori töö. Juhul, kui filter ummistub, silindrisse sisenev õhukogus
väheneb, takistades mootori tööks vajaliku õhu ja kütuse segu moodustamist ja pärsides sellega mootori
eluiga ja võimsust.
Et sellist olukorda vältida ja kindlustada mootori korralik töötamine, tuleb õhufilter õigeaegselt vahetada.
Õhufiltri vahetamise perioodsus on iga konkreetse sõiduki puhul tehnohoolduse tingimustes kindlaks
määratud ka on seotud auto tööoludega.
Joonis 2. Töökorras õhufilter ja ummistunud kasutuskõlbmatu õhufilter (mootori silindrisse sisenev õhukogus
ei ole piisav).
Kütusefilter
Kütusefiltri ülesandeks on eemaldada kütusest vesi, rooste, tolm jm selline mustus, mille mõjul kaob mootoris
jõud. Ummistunud, oma ressursi välja töötanud kütusefilter takistab kütuse etteannet mootorile ning sellega
ka mootori tööks vajaliku õhu ja kütuse segu moodustamist.
Diiselmootori kütusesüsteem on kütuse suhtes eriti nõudlik, niiskuse suhtes on eriti tundlikud kütuse
kõrgrõhupump ja pihustid.
Suur niiskusesisaldus muudab madalatel temperatuuridel diislikütuse omadusi. Parafiinid kütuses
kristalliseeruvad ning ummistavad filtri, põhjustades sellega kogu kütusesüsteemi rikke.
Selleks, et vältida filtri ummistumist ja olukordi, kui mootor ei saa piisavalt kütust, tuleb kütuse filter
õigeaegselt välja vahetada. Korras filter ennetab ummistumist ja tagab mootori parima töövõime.
Kütusefiltri vahetamise perioodsus on iga konkreetse sõiduki puhul tehnohoolduse tingimustes kindlaks
määratud ning on seotud auto tööoludega.
Joonis 3. Uus, puhas kütusefilter ja ummistunud kasutuskõlbmatu kütusefilter
Vt. edasi
- miks jahutusvedelik vajab vahetust?
- miks süüteküünlad vajavad vahetust?
- miks hammasrihm vajab vahetust?
- miks agregat rihm vajab vahetust?