ÜLDINFO
TEENUSED
SISUKAART
KONTAKT
kompuuterdiagnostika (Bosch KTS
540 ning mehhaaniline), ostueelne
sõiduki diagnostika
DIAGNOSTIKA
ELEKTRITÖÖD
pirnide, kaitsmete vahetus, aku
laadimine, süsteemblokkide, ABS,
starterite, generaatorite vahetus ja
remont
TEHNILINE HOOLDUS
õlide, vedelike, rihmade, rullikude,
küünlade vahetus …
mootoriõli vahetuse iseteeninduse
veebilehekülg
ÕLI24
VEERMIKU REMONT
ÕHU- JA KÜTESÜSTEEMI
JAHUTUSSÜSTEEMI REMONT
klotside, ketaste, amortisaatorite,
liigendite, sillade remont
PAKIAUTO REMONT
kõik teenused on saadaval nii
sõiduautodele, kui ka
mikrobussidele ja pakiautodele
AUTOVARUOSADE MÜÜK
varuosade, õlide, vedelike müük.
Varuosade ja sõlmede paigaldamine
termostaatide vahetus, radiaatorite,
otsakute, ventilaatorite läbipesu/
remont/vahetus
vahetus, läbipesu, düüside remont,
drosselklappide puhastamine,
andurite vahetus
AGREGAATREMONT
mootori sh diiselmootori remont,
samuti transmissiooni, reduktorite
remont …
käepidemete, klaasipuhastus-
süsteemi remont, uksetihendite,
kummide vahetus
MUUD TÖÖD
TÖÖD SÕIDUKI OSTU-MÜÜGI
KORRAL
ostueelne sõidukite diagnostika,
eelarveline remont enne müüki
TUUNIMINE
chip-tuuning, turbode tuunimine
ECO-T tehnoloogia (uusimad
määrdeained, küünlade valimine,
süütesüsteemi uuendamine) …
LISAVARUSTUSE
haakekonksude, „kängururaudade“,
parkimisandurite, karterikaitse,
signalisatsiooni paigaldamine
erinevate osade remondikeevitus-
tööd: summutid, põhjad …, sh
alumiiniumi keevitamine
KEEVITUSTÖÖD
DPF FILTRITEGA SEOTUD
sundpuhastus ja/või DPF
(tahmafiltrite) eemaldamine
PAIGALDAMINE
TÖÖD
REMONT
RUS EST
2012 © RVAE.EE
GJM rihma vahetus
Üldjuhul on gaasijaotusmehhanismi hammasrihma (GJM rihma) ülesandeks nukkvõlli pöörlema panemine
ja sellega klappide töö juhtimine, samal ajal mootori kolbide ja klappide töö sünkroniseerimine.
Paljude automudelite puhul paneb hammasrihm tööle ka erinevaid abiseadmeid, näiteks jahutussüsteemi
veepumba. GJM rihma katkemine võib põhjustada mootori rikkeid ning nõuda tõsist ja kulukat remonti.
Rikked sageli tekkivad „eelsümptomiteta” ootamatult.
GJM rihma vahetus on rihmaga ajamite puhul korraline hooldustoiming. Hammasrihma eluiga on piiratud,
kulunud rihm ei täida oma funktsioone ja seda tuleb vahetada õigel ajal, ootamata millal rihm kaotab
esialgse tugevuse. Vahetamise perioodsus on sõiduki tehnohoolduse tingimustes kindlaks määratud.
Lugupeetud klient!
Saada päring GJM rihma vahetuse kohta, töö maksumuse ja varuosade hindade kohta. Päringus tuleb
märkida: auto mark, auto mudel, VIN kood (tehasetähis), väljalaskeaasta, võimsus (kW), väbisõit (odomeetri
näit). Päringule saadetavas vastuses teeme sulle personaalse pakkumise.
Helista +372 56653772, saada kiri rvae@hot.ee või esita päring.
GJM rihma purunemise järel lööb kolb klapid kõveraks, deformeeruvad klapisääred ja siis tuleb plokipea
demonteerida ning klapid välja vahetada.
Ka võivad puruneda juhtpuksid, mis nõuab plokikaane vahetamist või remonti. Klapipea löögist puruneda
võivad ka kolvid ja see nõuab juba mootori kapitaalremonti.
Diiselmootoriga sõidukitel GJM rihma katkemise järel puruneb terve rida detaile – tõukurvardad, nukkvõll ja
laagrid, deformeeruvad kepsud.
Kõige rohkem katkevad GJM rihmad mootori pöörete suurenemisel.
Kui madalatel pööretel purunenud rihma puhul võib vahel pääseda detailide vahetamisega, siis suurel
kiirusel katketud rihm toob kaasa nii suuri kahjustusi, et vajab remonti kõige tähtsam mootori osa –
silindrite plokk.
Vt. edasi
-- miks jahutusvedelik vajab vahetust?
- miks süüteküünlad vajavad vahetust?
- miks õhu- ja kütusefiltrid vajavad vahetust?
- miks agregat rihm vajab vahetust?