ÜLDINFO
TEENUSED
SISUKAART
KONTAKT
kompuuterdiagnostika (Bosch KTS
540 ning mehhaaniline), ostueelne
sõiduki diagnostika
DIAGNOSTIKA
ELEKTRITÖÖD
pirnide, kaitsmete vahetus, aku
laadimine, süsteemblokkide, ABS,
starterite, generaatorite vahetus ja
remont
TEHNILINE HOOLDUS
õlide, vedelike, rihmade, rullikude,
küünlade vahetus …
mootoriõli vahetuse iseteeninduse
veebilehekülg
ÕLI24
VEERMIKU REMONT
ÕHU- JA KÜTESÜSTEEMI
JAHUTUSSÜSTEEMI REMONT
klotside, ketaste, amortisaatorite,
liigendite, sillade remont
PAKIAUTO REMONT
kõik teenused on saadaval nii
sõiduautodele, kui ka
mikrobussidele ja pakiautodele
AUTOVARUOSADE MÜÜK
varuosade, õlide, vedelike müük.
Varuosade ja sõlmede paigaldamine
termostaatide vahetus, radiaatorite,
otsakute, ventilaatorite läbipesu/
remont/vahetus
vahetus, läbipesu, düüside remont,
drosselklappide puhastamine,
andurite vahetus
AGREGAATREMONT
mootori sh diiselmootori remont,
samuti transmissiooni, reduktorite
remont …
käepidemete, klaasipuhastus-
süsteemi remont, uksetihendite,
kummide vahetus
MUUD TÖÖD
TÖÖD SÕIDUKI OSTU-MÜÜGI
KORRAL
ostueelne sõidukite diagnostika,
eelarveline remont enne müüki
TUUNIMINE
chip-tuuning, turbode tuunimine
ECO-T tehnoloogia (uusimad
määrdeained, küünlade valimine,
süütesüsteemi uuendamine) …
LISAVARUSTUSE
haakekonksude, „kängururaudade“,
parkimisandurite, karterikaitse,
signalisatsiooni paigaldamine
erinevate osade remondikeevitus-
tööd: summutid, põhjad …, sh
alumiiniumi keevitamine
KEEVITUSTÖÖD
DPF FILTRITEGA SEOTUD
sundpuhastus ja/või DPF
(tahmafiltrite) eemaldamine
PAIGALDAMINE
TÖÖD
REMONT
RUS EST
2012 © RVAE.EE
Jahutusvedeliku põhiülesandeks on mootori jahutussüsteemi kaitse külmumise
eest talvel ning ülekuumenemise eest suvel
Aja jooksul jahutusvedelik kaotab mootori jahutuseks vajalikud omadused, ka halveneb vedeliku
korrodeerimisvastane toime. Protsess kiireneb oluliselt, kui jahutussüsteemi sattuvad heitgaasid ja õhk.
Seetõttu oluline on regulaarselt jälgida süsteemi jahutusvedeliku võimalikke lekkekohtade osas ja lõdvikute
välisilmet.
Kontrollida tuleb ka jahutusvedeliku tihedust, mida tuleb mõõta areomeetriga. Jahutusvedeliku taseme
langemist võib põhjustada kas leke või vee aurustumine.
Leke puhul tuleb jahutusvedelikku juurde valada. Kiiremas korras tuleb jahutusvedelik vahetada, kui ta on
sogane, kallerdub madalatel temperatuuridel, on värvust muutnud, kui mootori jahutussüsteemi seintel on
tekkinud sadestus.
Jahutusvedeliku kvaliteedist sõltub sõiduki töökindlus ja sõiduohutus.
Joonis 1. Mootori ülekuumenemise tagajärjel väheneb mootori ressurss
Joonis 2. Jahutusvedeliku külmumise tagajärjel võivad puruneda radiator, lõdvikud, plokk, plokikaas jne.
Joonis 3. Soojusvaheti korrosioon.
Vt. edasi
- miks jahutusvedelik vajab vahetust?
- miks süüteküünlad vajavad vahetust?
- miks õhu- ja kütusefiltrid vajavad vahetust?
- miks hammasrihm vajab vahetust?
- miks agregat rihm vajab vahetust?